A NÖVÉNYI ÉTREND NEM LUXUS, IDEJE VÁLTOZTATNI.

VAJON ELÉG EGY SÚLYOZOTT NÖVÉNYI ÉTREND HOGY ESÉLYT KAPJUNK AZ EGÉSZSÉGES ÉLETHEZ?

Dr. Michael Greger orvos, író „Hogy ne halj meg” című könyvében a növényi étrend fontosságát hangsúlyozza, mellette részletesen kifejti, hogy felmenőinktől nem a betegségeket örököljük, hanem a táplálkozási és életmód szokásokat. Szerinte „Az alapvető oka annak, hogy a betegségek „öröklődnek” a családokban az, hogy az étrendek öröklődnek”.

Jelentheti-e  azt, hogy azért, mert rossz génekkel születünk, még nem kell rettegnünk a családban előforduló betegségektől?

MOST LERÁNTJUK A LEPLET

A Veggissima alapítójával, Aranyos-Gergely Kinga, vegán táplálkozási szakértővel való hathetes együttműködésünk megadta a választ arra, hogy

*mit jelent tápanyagban gazdag étrenddel élni és hogy kerülhet a tányérunkra a napsütés és az eső együttes megjelenésétől függetlenül a szivárvány színében az étel.

*azt, hogy hogy lehet gyermekeinknek felvágottas szendvicsen, némi gyümölcsön, zacskós kekszen, pár szem cukorkán vagy csokin kívül mást csomagolni tízóraira úgy, hogy azt örömmel fogyassza. (ötletek lásd lentebb)

*hogy lehet elég napi 3 étkezés éhségérzet nélkül, miközben a tested vitaminnal, ásványi anyaggal és antioxidánssal töltődik.

* kávé és extra evések helyett jó lehet egy növényi tej némi cukorhelyettesítővel fahéjas vagy kurkumás latte formájában, vagy egy jó adag mag „nasi” gyanánt: dió, mandula, stb.

*és a legfontosabbat, hogy hogy lehet meglévő betegségből (cukorbetegség, gyomor fájdalom, vérnyomás probléma, pajzsmirigy zavar) a gyógyulás útjára lépni szimplán azzal, hogy olyan ételeket adsz szervezetednek, amire valóban szüksége van.

LEGYEK VEGÁN?

Azt mondják ezt ráér eldönteni. Van, aki továbbra sem mond nemet a babgulyásra, vagy a húslevesre, de emellett 70-80%ban növényi alapú ételeket tesz tányérjára.

AZ ARÁNYOK SZÁMÍTANAK!

Az eltöltött 6 hétből jól látszik, hogy attól, mert valaki növényi étrenden van még nem kell salátát salátával ennie, mint ahogy vegán burgert se banán turmixszal.

Aranyos-Gergely Kinga hangsúlyozza, hogy az arányok számítanak és a változatos és súlyozott növényi étrend. Az számít, hogy mennyi a tányérunkon az állati eredetűvel szemben a növényi alapanyagú, mint a:

*a zöldségek (brokkoli, sárgarépa, édesburgonya, avokádó, spenót, paradicsom, stb.)

*gyümölcsök (mindenféle, de legfőképp piros bogyósok, idény gyümölcsök vagy akár fagyasztottak)

*álgabonák (chia, köles, hajdina, quinoa, tápióka)

*teljes kiőrésű gabonák( búza, rozs, árpa, zab)

*köretnek valók még (vadrízs, kukorica dara (polenta))

*hüvelyesek (a csicseriborsó vagy a lencse, bab, azokból is inkább a fekete)

*fűszerek (kurkuma, koriander, petrezselyem, fahéj, kakukkfű, gyömbér, fokhagyma, sorolhatnám)

*almaecet, sörélesztő, szezámkrém, szójaszósz

*aszalt gyümölcsök, magfélék (dió, mandula, kesu)

KÉRSZ MÉG EGY KIS MEGERŐSÍTÉST A VÁTOZTATÁSHOZ?

DR, Michael Greger, orvos, író „Hogy ne halj meg” című könyvében ír a méhek világáról. Arról, hogy „a méhkirálynők és a dolgozó méhek genetikailag teljesen azonosak, a méhkirálynők mégis naponta akár 2000 petét is leraknak, míg a dolgozók funkcionálisan sterilek. A királynő akár 3 évig is elélhet, a dolgozók élettartama mindössze 3 hét. A kettő közötti különbségről az étrendük tehet. Amikor a méhkas királynője haldoklik, a dajkaméhek kiválasztanak egy lárvát, amelyiket ettől kezdve azzal a titkos anyaggal táplálnak, amelyet méhpempőnek vagy „királyi eledelnek” neveznek. Ennek a pempőnek az elfogyasztása kapcsolja ki azt az enzimet, amely addig elnyomta a királyi gének kifejlődését és megszületik az új királynő. A királynő pontosan ugyanolyan génekkel rendelkezik, mint a dolgozók, de attól, amit megevett, más gének mutatkoznak meg nála, és ennek eredményeképp az egész élete és élettartama drasztikusan átalakul.”

Változtass az életeden, élj te is sokáig egészségben.

Jutalmad, amiért végig olvastad cikkünket:  egy ötlet esszencia az új életed megkezdéséhez, amit mindjárt olvashatsz is, de előtte nézzük meg, hogy…

HONNAN TÁJÉKOZÓDJUNK?

Pinterest, blogok, Youtube mellett, a SZÍVBŐL AJÁNLOTT Veggissima honlaphttps://www.vegissima.hu/

Ha valamelyik receptet szeretnéd nagyobb méretben megkapni, elküldjük  dímentesen e-mailen.

Katt. ide:https://legjobbanya.hu/kapcsolat/

Inspiráció:Aranyos-Gergely Kinga, Dr.Michael Greger „Hogy ne halj meg” című könyve

Szerző: György-Bodó Beáta

anya


Kedves Olvasó! Ha tetszett a cikk és másokkal is megismertetnéd avagy hozzászólásodat ide kattintva megküldenéd nekem örömmel fogadom! Ha szívesen felhasználnád, kérlek azt jogszerűen tedd, tekintettel arra, hogy cikkeim szerzői jogvédelem alatt állnak, írásbeli hozzájárulásomat szíveskedj kérni az anyagok alkalmazásához. Köszönöm együttműködésed!

György-Bodó Beáta

György-Bodó Beáta

György-Bodó Beáta vagyok, 35 éves 3 gyermekes Anyuka. Oldalam létrehozását 3-4 éve tervezem amióta megfogalmazódott bennem, hogy Anyának lenni nem is olyan egyszerű! :)

Szólj hozzá